Barnstrumpor

Publicerad 2011-08-06 17:09:51 i Stickade Sockar,

Jag har länge tänkt sticka ett par strumpor efter min gammelmormors "mönster", hon stickade alltid strumpor på ett visst sätt som hon sedan gav bort i julklapp och hade man tur så fick man ett par. Eftersom min gammelmormor inte är i livet så fick jag leta i lådorna, och som tur var fanns där ett par strumpor.

Jag har stickat ett par barnstrumpor med det finska garnet Sju Bröder från Novita, i storlek 2 år (14 cm) med högt skaft. Jag hade 44 m, och högst upp har jag en kort resår (1rm, 1am,). De svarta ränderna högst upp är rätstickade vilket gör att de "står ut" lite. Jag minskade 2m x 2ggr på skaftet, så att det blir smalare närmare foten.



Nu blir det att fästa trådarna, kanske inte världens roligaste arbete! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela