Handarbetsbiblioteket, Sticka och virka

Publicerad 2011-08-31 13:59:07 i Allmänt,



Jag hittade denna skatt på Röda Korset (betalade 20 kr). Det är en pärm med stickskola, virkskola samt massor med mönster. Jag vet inte så mkt om den, men har googlat lite på det. Tydligen prenumererade man på dessa mönsterark och samlade i en pärm, det finns 4 pärmar med olika teman (sticka och virka, sy, brodera osv).  Hittar inte något årtal, är det någon som vet när man samlade på detta? Jag vet inte heller om min pärm är komplett, för jag vet inte hur många mönster man kunde samla totalt. Om någon vet mer, berätta gärna för mig.. :)

Pärmen innehåller bland annat detta:

 
Stickat

 
Virkat

Hur mycket som helst att sticka, virka och inspireras av helt enkelt!

Kommentarer

Postat av: NillaK

Publicerad 2011-09-14 08:25:25

Vet väl inte så mycket mer, men jag har en likadan hemma. Har fått den efter svärmor (som är död, så jag kan inte fråga) och vet så mycket som att min inte heller är komplett. Vi får väl sätta oss och jämföra vilka vi har! ;) Finns en hel del skojigt däri, och en hel del hemskt...

Postat av: Julia

Publicerad 2011-09-15 07:30:32

Jag håller med dig, vissa saker gör en mörkrädd! :) Skulle vara lite roligt att jämföra, så fort jag får tillfälle ska jag kolla vilka ark jag har. Dock har jag noterat att olika ark kan ha samma nummer, men de kanske har kommit samma månad..

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela