Lampa av virkade dukar

Publicerad 2011-11-13 20:27:37 i Diverse Virkat,



Igår kväll fick jag ett ryck och tog tag i en idé som jag haft ett tag, jag gjorde en lampa av dukar som min gammelmormor gjort när hon levde (det finns en hel hög med dukar som ligger oanvända i en låda). När jag surfat runt på olika bloggar har jag sett att många gjort lampor av virkade dukar som de stärkt på en ballong/boll. Jag hade ingen lust att stärka dukarna, på något sätt blev det så definitivt att min "gammos" dukar inte använts. Jag valde istället att köpa mig ett stålskelett som jag sytt fast dukarna på, måste säga att jag är väldigt nöjd!

På bilden har jag bara testat hänga upp lampan, var tvungen att springa runt och testa ut var den passar bäst. Slutligen föll valet på hallen, där får alla som kommer på besök ta del av min lilla skapelse! :)


Update: Lampan på plats i hallen (köpte en stor glödlampa i klarglas). Ser ni hur fint mönster det blir i taket?

Kommentarer

Postat av: Johanna b

Publicerad 2011-11-14 22:18:52

Å det blev skiitfiint!

Postat av: ida

Publicerad 2011-11-15 22:24:40

Kanske en sån man ska göra till Nellas rum...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela