Små små bebissockar

Publicerad 2011-11-18 15:44:50 i Stickade Babykläder,



Jag har stickat ett par små bebissockar, storlek 1-3 månader. Längesedan jag stickade något så litet, det gick ju hur fort som helst. Ibland behöver man verkligen göra ett projekt som blir färdigt på 1-2 kvällar. Jag brukar inte bry mig om att "randningen" ska bli likadan på båda sockarna (när jag använder melerat garn), men den här gången hade det inte varit så stor ansträngning att anpassa det upptäckte jag i efterhand . Nu får det vara en del av den handstickade charmen att de inte är exakt likadana! :)

Idag har jag varit inne i stan och köpt mig lite garn. Det blev ett nystan Fabel som ska bli en liten bebismössa, och sedan blev det fyra nystan ullgarn till en julklapp.

Nu sitter jag i dotterns rum och blir serverad "glass-mat" i form av suddgummin. Gott.. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela