Norrbottensvantar: fääärdiga!

Publicerad 2011-10-07 21:25:48 i Stickade Vantar,


Norrbottensvantar med mönster från Vantkalendern 2012, Solveigs vantar.

Mönstret är skrivet för tvåtrådigt ullgarn, men jag ville använda garn jag hade i garnlådan så jag fick ändra maskantalet lite. Jag har använt Sju Bröder och stickor 2,5 (jag stickar ganska löst). Jag är rätt nöjd med resultatet. Vantarna är kanske lite tighta, men jag gillar inte stora vantar så till mig passar de bra! :)

Superrolig mönsterstickning, det gick fort som tusan när man väl fick lite "sticktid".

Idag har jag inte stickat en maska. Först var det veterinärbesök med hunden som blivit biten av en annan hund, därefter var det fredagshandling och fredagsstädning. Nu sitter jag i soffan och kikar på Idol samtidigt som jag ritar lite mönster. Fast det är nog mest kladd.. :)

Hoppas ni har en mysig fredag!

Kommentarer

Postat av: Karin

Publicerad 2011-10-07 23:22:57

På tisdag kommer jag med ett nytt stickprojekt till dig!!=)

Postat av: Mina Stickor

Publicerad 2011-10-08 18:30:25

Jättesnygga vantar, ser riktigt mysiga ut!

Postat av: Jennie

Publicerad 2011-10-10 09:47:26

Är så imponerad av din mönsterstickning. Själv har jag inte tålamodet att sticka så detaljerat när man dessutom måste göra två!!! Men jag tycker det är otroligt vackert.

Jennie

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela