Virkad stjärnfilt

Publicerad 2011-10-18 17:03:30 i Diverse Virkat,





Jag hade en liten "medhjälpare" när jag skulle fotografera mitt senaste projekt, därav ett enda "skrynkel" när jag försökte fånga hela filten på bild. Hur som helst, filten är virkad av diverse bomullsgarner jag hade i min restgarnspåse. En perfekt restgarnsvirkning! Det är roligt att virka med restgarner, färgerna är totalt "omatchade" och man har ingen aning om hur slutresultatet ska bli, men ändå blir slutresultatet mysigt!

Jag kikade på den här videon för att komma igång (på engelska). Jag skulle dock rekommendera fyra-fem luftmaskor i stjärnans "spetsar", i beskrivningen har tre använts men jag tycker att det drar just där på min filt. Avslutade filten med ett varv fasta maskor i rött (syns inte på bilden).

Nu ska jag sticka vidare på nästa par sockar, denna gång blir det grått och vitt. Har stickat skaftet på den första socken, så nu är det häl och fot och tå och ett till skaft och.. ja.. lite till! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela