Besök

Publicerad 2011-09-15 07:46:51 i Virkade Sjalar,

Har haft min syster på besök i några dagar, det har varit jättemysigt och som vi har skrattat! Min syster är för söt! I morse skjutsade vi henne till tåget, känns alltid lite sorgligt att skiljas åt eftersom vi bor så långt ifrån varandra. I november är hon tillbaka! :)

Medan hon var här passade jag på att fota henne i möbiussjalen jag virkat. Jag gillar stora sjalar, som man kan gömma sig en kall vintermorgon. Min virkade möbius blev inte så "fluffig" som jag önskat. Den kanske kan användas mindre kalla dagar, eller så blir det en present till någon. Hur som är sjalen virkad av ett helt nystan Big Verona (Järbo garn, 100% acryl) och endast stolpar varvet runt (125 m). För att få till den rätta vridningen använde jag mig av Youtube, dock vet jag inte om jag förstått hur jag gjorde. Helt plötsligt blev det bara rätt. Nu är jag sugen på att försöka mig på att sticka en möbius, så jag f ö r s t å r hur vridningen görs.. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela