Norrbottensvante

Publicerad 2011-09-26 10:53:46 i Stickade Vantar,

En norrbottensvante är färdig sånär som på tummen. Mönstret kommer från Vantkalendern 2012, Solveigs vantar. Gillar att man kan skapa sin egen vante genom att välja ut de bårder/ränder man tycker mest om, och variationsmöjligheterna blir ju oändliga! Enligt kalender så har inspirationen till varje bård kommit från samiska skoband.

Jag är inte riktigt nöjd med "toppen" av vanten. Funderar på att sticka om den men vet inte hur, så det får vila under tiden jag stickar den andra vanten.

Trevlig måndag!

Kommentarer

Postat av: Kusin Jonna

Publicerad 2011-09-26 11:32:58

Hej kusin! Nu har jag hittat hit till din blogg :) Det är evigheter sedan jag sett dig/er ju!

Postat av: Cillan

Publicerad 2011-09-26 19:20:53

Du är så otroligt duktig!!! Älskar allt du har gjort, lapptäcket var ju underbart, o kudden o vantarna o sjalen o sockorna osv,osv,osv

Kram kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela