Söt liten bok

Publicerad 2011-09-04 11:14:38 i Allmänt,

 

Jag har köpt mig en liten bok på Myrorna, eller det är snarare ett litet häfte, från Gamlestadens Fabriker AB. Den innehåller tips på hur man tar bort fläckar från textil och lite annat smått och gott. Främst köpte jag dock häftet (5 kr) för att det innehöll mönster på bårder och monogram som man kan brodera på lakan! Imorgon ska vi besöka IKEA, man kanske ska passa på att köpa enfärgade sängkläder som man kan förgylla med broderi. Jag har inte broderat sedan syslöjden i skolan, mån tro om man kan göra det snyggt?

Sockarna är färdiga, fäste de sista trådarna för fem minuter sedan. Jag står nu helt utan ofärdiga projekt, men med tusen nya idéer. En sticka/virkad möbiussjal eller ett par sockar, vantar eller en mössa? Eller kanske något helt annat, någon som har förslag på ngt roligt projekt?

Ha en bra dag!

Kommentarer

Postat av: Fraj

Publicerad 2011-09-06 21:45:56

Jag önskar att jag var duktig på sånt där! Men jag har varken tålamod eller fingerfärdighet!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela