Åkpåse till docka

Publicerad 2012-02-26 10:50:34 i Allmänt,

Nytt försök att ladda upp bild på åkpåsen jag stickat till dotterns docka.

Sticka nr 7
Garn: har tyvärr tappat etiketten, men tror det är Sirkus från Novita (akrylgarn). Två nystan gick åt.

Jag lade upp 48 m på sticka 7 och stickade rätstickning fram och tillbaka i 90 cm, därefter började jag avm (2 m räta tsm i början av varje varv). När ungefär 24 m återstod minskade jag 2 ggr på varje varv, en gång i början av varvet och en gång i slutet.
Jag virkade en kant på den "raka" sidan: 2 varv stolpar (1 st i varje stickad m). 1 varv *1 halvstolpe, 1 sm*
Sy ihop långsidorna. Färdigt!

Dockan Siri gör premiärtur med åkpåsen, det var rätt kallt ute så hon gömde sig lite..

https://cdn1.cdnme.se/cdn/9-2/2641246/images/2012/pic_191210371.jpg" class="image">

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela