Någonting glittrigt

Publicerad 2012-01-18 15:35:00 i Stickade Sjalar,

En liten sjal har jag gjort. Rätstickning med förkortade varv, vilket gav sjalen en bred volangkant. Fin modell men garnet, Fame Trend Paljett, är inget för mig. Sjalen ska sköljas upp och rätas ut, och därefter vikas ner i "ge-bort"-lådan. Blir nog att göra en till mig själv i ett annat garn, men inte idag.. Rolig och snabb stickning!

Garn: Fame Trend Paljett
Stickor: om jag inte minns fel så använde jag rundsticka 4,5
Mönster: Ett mönster http://ratoavig.blogspot.com/ fixade fram åt mig, tack snälla!

Sjalen ligger förresten på ett överkast som min mormor gjort, egentligen är det min mamma som fått det.. men jag lånar lite! ;)

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela