Trött-måndag

Publicerad 2012-01-23 22:15:30 i Allmänt,

Idag har det varit fullt upp hela dagen. Lämna lilltrollet på dagis och skynda till skolan, för att där upptäcka att jag missat uppropet för den nya terminen (som för övrigt är den näst sista, ja!). Korvstoppning med kunskap, och därefter skynda hem till lilltrollet och den fyrbenta. Rasta den fyrbenta, middag, promenad till affären, kvällsfika och utdragen nattning. Puh, vissa kvällar orkar man inte ens sticka! :)

Jag funderar över det här med mormorsrutor. Vill jag att den färg jag virkar ihop rutorna med ska finnas "inne" i rutorna också? Eller kan det garnet införskaffas när rutorna är färdiga och ska virkas ihop? Tål att tänkas på! Vore det inte himla smidigt om man kunde "göra bort" sådant tänkande i drömmarna, så den vakna tiden kunde ägnas åt själva skapandet? ;)

Nej gott folk, godnatt på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela