Vantar

Publicerad 2011-08-10 10:57:12 i Stickade Vantar,



Jag har stickat vantar, men än så länge är de tumlösa. Varför stickas inte tummen av sig själv, typ när man själv sover? Det är så fruktansvärt tråkigt att sticka tummar!
Vantarna är stickade med ett mönster från Drops (finns här) som "grund". Jag har använt mig av ett annat tjockare garn så maskantalet är inte detsamma och jag har inte heller gjort den fina kanten som i beskrivningen.

Nu är det verkligen höst, så suget att sticka och handarbeta har ökat! :) Jag har gjort en lista över projekt jag har framför mig, så jag kan bocka av dem allt efter som.

Just nu är det Nolia här i Umeå, så till helgen ska jag dit och köpa lite garn (om det finns ngt kvar till bra pris förstås)! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela