Söndag

Publicerad 2011-10-09 17:57:51 i Allmänt,

Har varit uppe med en förkyld tjej i natt, så i morse fick jag sovmorgon. Sov till elva, helt fantastiskt underbart och behövligt. Nu väntar en vecka som gräsänka, ensamt ansvar för barnet, hunden och hemmet. Jag är dock ganska van, så det går nog bra (fast vi längtar redan till fredag då familjen är samlad igen).

Jag stickar vidare på de färgglada sockarna. En socka är färdig och jag har stickat skaftet på den andra. Har fått några beställningar på sockar, så det blir sockfabrik ett tag framöver. Många önskar sig grå-vita sockar, inte så roligt att sticka men det blir ju väldigt snyggt. Får variera med färgglatt däremellan så jag inte blir uttråkad! :)

Jag har funderat på ett insynsskydd till köksfönstret ett tag, men jag kommer inte på något bra. Det ska vara funktionellt, originellt, snyggt och helst ska det inte "blockera utsikten" (samtidigt som det döljer insynen). Är det någon som har någon bra idé så dela gärna med dig! Jag har försökt googla runt, men hittar mest plastfilm man klistrar fast på fönstret. Jag vill ha något annat, men jag vet inte vad..

Kommentarer

Postat av: Johanna B

Publicerad 2011-10-11 22:21:54

men prinsTeos sockar kan va färgglada! Det vet du väl =) kraaam

Postat av: ileanak

Publicerad 2011-10-12 13:02:22

Hej! Om du önskar en fönsterskydd som är intressant,dekorativ,genomskinlig men inte för komplicerad, då kan jag tipsa dig något: du kan göra själv en kaffegardin en möjlig modell hittar du på min blogg:Om point lace spets och adhd; där hittar du alt information om hur skall du gå till väggs eftersom den modellen av kaffegardin måste göras med en spets teknik som kallas point lace.Den klarar du av för att jag ser hur duktigt du är...på din blogg! Hälsningar ileanak!

Postat av: Rebecca

Publicerad 2011-10-12 21:35:48

Tack för att du vill vara med i min tävling!

Den går ut om två dagar så kicka in i helgen för att se vinnaren! :)

Postat av: Julia

Publicerad 2011-10-15 11:17:50

Tack för tipset ileanak, ska kika in på din blogg! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela