Matta virkad av mattrasor

Publicerad 2012-08-20 11:22:59 i Blandat pyssel,

Under sommaren har jag klippt mattrasor lite då och då, planen var att virka en toalettmatta. Jag har dragit mig för att sätta igång, mattrasor skräpar ju ngt förfärligt. Men, för ngn vecka sedan (dagvill) satte jag igång. Endast en virknål nr 7 fanns att tillgå (i plast), och efter ngn timmas virkning gav den upp. Iväg och köpa ny! Jag ville ha en lite mer hållbar virknål (dvs inte plast), men damen i garnaffären meddelade att virknålar i stål endast finns upp till strl 5. Jag vet inte, men köpte en i plast hur som helst.

Resultatet:
En virkad toalettmatta av gamla t-shirts. Totalkostnad 20 kr (virknålen).

Kommentarer

Postat av: Blenda

Publicerad 2012-08-21 19:32:45

Det där var seriöst den snyggaste virkade matta jag sett!

Ha det gott/Blenda

Postat av: Ida

Publicerad 2012-08-21 21:56:19

finns visst större.. jag har en 7:a... :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela