Snabbvirkad mössa

Publicerad 2012-08-16 20:11:00 i Stickade Sjalar,

Jag har virkat ett gäng mössor (barnmössor), snabbvirkade och lätta. Två bruna, en grå samt en vit (ej med på bild). Kändes skönt att få göra ngt som inte krävde särskilt mkt koncentration och som snabbt blev färdigt. Dessutom blev jag av med lite garn från lådorna, vilket alltid är ett plus.

Just nu har jag ett par mönsterstickade herrsockar på stickorna. Egentligen har jag ingen lust att sticka sockor just nu, så efter detta par blir det inga fler på ett tag (tro inte på detta förrän ni ser det). Istället vill jag sticka på en klänning som jag startat upp åt lilltrollet, randig i rosa och orange. Riktiga glad-färger! :)

Kommentarer

Postat av: Birgitta

Publicerad 2012-08-17 08:19:46

Ja, så känner jag också - ibland vill man bara få jobba på snabbt och lätt. Och blir det dessutom så bra som dina mössor är det ju härligt.

Konstigt med kommentarerna! De kanske menade att kossan hade satt sig på servern en stund så att kommentarerna liksom klämts fast? :-) Såg hos Medea att hon också försökt kommentera hos dig, i samma veva som mina inte kom fram, så något problem hade de i alla fall. Knepigt.

Ha en skön dag - här ser det ut att bli en fin dag, åtminstone början på den.

Postat av: Birgitta

Publicerad 2012-08-20 10:32:12

Haha, jag fick ett gott skratt åt din kommentar om skutt - mer skutt åt folket! Ja! Att inget parti kommit på det ännu, det är väl något som är fel då? :-) Åh ja, hoppas det blir en fin vinter med många goa promenader och röda kinder - härligt.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela