Första maj

Publicerad 2012-05-01 16:06:30 i Allmänt,

Idag är det första maj, och våren har kommit till Umeå. Solen skiner och trots att det blåser en del är det härligt att vara ute! Dottern och sambon har varit ute hela dagen, själv har jag bara varit ute ngn timme. Försöker skriva färdigt en hemtenta som ska lämnas in i veckan, sista hemtentan på utbildningen. Nu är det mycket "sista", jag gör min sista praktik på utbildningen och för ngn vecka sedan hade vi vår sista föreläsning. Känns både bra och dåligt att jag snart är färdigbakad logoped, skönt att fyra års pluggande är över och läskigt för att man inte vet vad framtiden innebär. Nå nå, jag har en hel termin kvar (höstterminen) innan examen, så än är jag inte färdig..

Jag har börjat på socka nummer två, gillar att sticka sockar för det går fort och man missar inga tummar. Dock känns det lite bakvänt att sticka ett par tjocka yllesockar när vi går mot sommar. Mitt hemlis-projekt är lite mer årstidsanpassat, frågan är bara om den hinner bli klar i tid..

Vad stickar ni på sommaren, vad är en passande sommarstickning? Lätta sommarsjalar är ju en sak, men vad mer? Jag gissar att det blir ngr sockar och vantar stickade i sommar också.

Nu ska jag ta paus i pluggandet (som om bloggande inte är en paus!), och sticka lite. Hoppas ni alla har en trevlig första maj!

image description

 

 

 

Kommentarer

Postat av: Birgitta

Publicerad 2012-05-01 17:22:54

Ja, Manos garner är ljuvliga, det är verkligen lyx-stickning att sitta med det (till priset också, tyvärr...). Som sommarstickning blir det nog mest sjalar, en bomullstopp till mig och så lite sockor och vantar på det. Lycka till med tentan!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela