Nattsudd

Publicerad 2012-05-20 23:41:21 i Allmänt,

Vad gjorde man innan internet? Vilken guldgruva det är! De sidor jag använder allra allra mest just nu är nog:
- SVTplay: småbarnsförälderns räddning när barnet vaknar alldeles för tidigt. Föräldern kan slumra medan barnet kollar t.ex. Charlie och Lola (favoriten).
- Google: man kan ta reda på allt! Idag har jag t.ex. sökt bilder på håruppsättningar till bröllopet. Hur smidigt som helst!
- Bloggar: vilka fantastiska hantverk som nu får synas och ta plats; stickning, virkning, krokning och vävning. Jag brukar "spara" spännande blogginlägg till jag ska lägga mig för kvällen, så jag kan läsa och beundra i lugn och ro, och inspireras! Tror ni handarbete kan ha blivit mer "inne" för att all inspiration är mer lättillgänglig?

Nej, nu är det dags att stänga ner. Imorgon börjar en ny vecka. Förutom fönsterputsning och städning ska förberedelser inför sommarens stora händelse göras, det vill säga dagen jag ska bli fru. Det är så mkt att tänka på att man blir alldeles snurrig, men det ska nog gå bra. Jag har en underbar familj och underbara vänner som ställer upp och hjälper till med allt. Ni är guld värda!

God natt alla!







Kommentarer

Postat av: Birgitta

Publicerad 2012-05-22 09:11:27

Hm, bra fråga, men egentligen tror jag att handarbetandet alltid varit stort - fast glädjen i det har nog blivit ännu större just för att man kan dela och inspireras av varandra i så mycket högre grad pga nätet. Lycka till med alla förberedelser för den stora dagen!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela