FO: Julkjol

Publicerad 2012-11-06 11:01:00 i Barn, Diverse Stickat, Jul, Kjol, Mönsterstickat, Sandnes,

Nu är dotterns julkjol färdig, alla trådar är fästa och kjolen är tvättad. Det blev dock inga franska knutar som mönstret visade, jag fick inte till dem snyggt så jag skippade dem. Gjorde en annan typ av kant längst ner på kjolen, valde att virka lm-bågar. 

Jag är nöjd med mönstret och färgerna, dock tycker jag att garnet är i tjockaste laget (Sandnes Smart). Funkar väl till en kjol, och då särskilt till en julkjol.

 

Mönster: Sandnes Smart häfte 1007

Garn: Sandnes Smart (lite mer än 50 gr rött och ngr gr/m av naturvitt och lila)

Stickor: 3,5 och 4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kommentarer

Postat av: Birgitta

Publicerad 2012-11-06 15:44:45

Åh, så fin hon blir till jul! Jättesöt, och lm-bågarna blev en rar avslutningskant

Postat av: Birgitta

Publicerad 2012-11-06 22:59:02

Mm, ja, jag stickar ju som en högerhänt också, det var bara dumt att jag lärde mig lägga upp åt fel håll. Tror aldrig jag sett någon sticka åt andra hållet, men jag blev tvungen att testa nu, jo, det går allt men är knöligt. :-) Sy däremot, och brodera, där hamnar nålen förstås i vänster hand.

Precis så kände jag också så jag har nystat en massa garn här idag. Det där att kunna börja direkt är ju dessutom ett bra argument...

Postat av: Birgitta

Publicerad 2012-11-07 10:07:32

Ja, det är intressant... hehe, fick ta fram en virknål och testa, den hamnade i högerhanden. Jag gör många saker med båda händerna (målar, sågar, spikar, stryker), så inte så utpräglat vänsterhänt. Äter med kniven i höger hand också, stickar högerhänt - men syr, skriver och ... lägger upp maskor :-) med vänster.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela