Julkjol

Publicerad 2012-10-25 13:41:00 i Allmänt, Barn, Hjärtan, Jul, Kjol, Mönster, Mönsterstickat, Rosa, Rött,

Just nu stickar jag på tre projekt samtidigt, vilket inte är likt mig (brukar göra färdigt ett projekt innan jag börjar på nästa). Till saken hör nu att jag dels stickar på mina randiga Caramel, det tar tid och varven är lååånga. Behöver en stickning vid sidan om som är lite mer snabbstickat (så man ser resultat). Började då på en Happy Solitude av Veera Välimäki i Drops Loves You II, och jag vet inte riktigt om mönstret och garnet "gifter sig". Suck. Så jag började på projekt nummer tre, en julkjol till min dotter. Mönster och garn från Sandnes Garn. Snabbstickat och bra, dock stickade jag först en variant (färgkombination) som jag inte blev nöjd med.. så detta är Julkjol version 2..

 

 

 

 

 

 

 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-10-27 10:27:09

Det blir ju jättefint! Jag blir så sugen på att sticka när jag läser din blogg, men jag kommer liksom inte igång. Är inte som du, och är duktig och gör färdigt, utan påbörjar dessvärre sådär en 7-8 projekt samtidigt. Jämt. Men nu rackarns, när jag betat av några av mina virk-projekt så ska jag minsann sticka lite. Tack för inspirationen!

Postat av: jennie

Publicerad 2012-10-27 10:29:06

Ojdå, vad fånigt det blev, kommenterar aldrig anonymt, men nu blev det så. Det var iaf jag som skrev tidigare. /Jennie Olsson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela