Lovikkavantar

Publicerad 2012-09-05 10:44:00 i Stickade Vantar,

Det här är "the real thing", ett par äkta Lovikkavantar. Min mormor, boende i byn Lovikka, har stickat dessa fina och gosiga vantar på beställning av mig.
 
Äkta Lovikka-vante är ett registrerat varumärke. På den ena bilden ser ni ett litet märke, det märket är beviset på att detta är ett par äkta Lovikkavantar. För att få använda märket fordras det att man är medlem i Lovikka husmodersförening. Under hela mitt liv har jag haft möjligheten att ha sådana fina vantar. När jag var liten var de kanske inte lika uppskattade som de är nu (de är ju inte optimala att göra snöbollar med), men jag har alltid varit stolt över att få bära sådana. 
 
 

Kommentarer

Postat av: Blenda

Publicerad 2012-09-05 20:41:55

Herregud vad fina de är! Vill också ha känner jag! Bra att du har vett på att uppskatta din mormors hantverk, man får skynda sig att ta vara på deras kunskap...

Ha det gott/Blenda

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela