Restgarn

Publicerad 2013-12-03 00:09:18 i Allmänt,

Alla dessa påbörjade nystan. För många meter för att slänga bort, för få meter för att kunna sticka ngt vettigt av.

Vad gör ni med alla dessa smånystan? 

Jag har länge funderat på ett lämpligt projekt för att bli av med restgarn. En filt känns ju nära till hands. Men.. hur?! Fördelen med t.ex dominostickning är ju att man slipper montera ihop filten. Nackdelen är ju att rutorna inte kan flyttas om i efterhand. Jag tänker så här: jag har ngr smånystan som jag börjar med, efter ett tag tar de slut och nyinkomna (tänker mig att detta filtprojekt kan komma att pågå ngt år) småsnuttar garn används. Således kan färgerna hamna i "fält" och inte jämnt över filten. Stickar man däremot varje ruta för sig kan man råda bot på färgmatchning och sprida ut likadana rutor över hela filten, men nackdelen är ju då monteringen.

Någon som har ngt bra tips?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela