Ännu ett par, och ännu ett par..

Publicerad 2011-11-11 16:33:05 i Stickade Sockar,

   
Grå-vita med ljusgrå bårdkant


Grå-vita med vit bårdkant (ja, precis likadana som jag gjort tidigare så jag tog ingen ny bild)

Nu har jag färdigställt två par sockar till, ett par ska skickas iväg till en beställare och ett par ska jag ge bort i julklapp. Hoppas de blir uppskattade. Det har blivit många sockar den senaste tiden, och merparten har varit grå-vita. Nu stickar jag det sista beställda paret sockar, den här gången i orange och rosa. Lite variation med andra ord! :) På stickorna finns just nu också ett par vantar med fläta samt en poncho. Vantarna ska jag ge bort och ponchon är till mig själv, så jag gissar att den kommer komma lite i "andra hand" till efter jul, har en del julklappar att färdigställa.

Idag har jag gett mina stackarns blommor första hjälpen, jorden hade förvandlats till sand (blommor är inte min grej). Hoppas att de överlever ett tag till med ny jord och, för vissa, större kruka. Jag har också städat städskåpet och förrådet, tråkigt men behövligt.

Nu är det dags för middag. Sambon ville promt grilla, så grillat får det bli! Hoppas ni får en mysig fredagskväll!


Kommentarer

Postat av: Jennie

Publicerad 2011-11-11 20:58:53

Är helt stum! Sååå imponerad av din mönsterstickning! Duktiga du!

Postat av: Julia

Publicerad 2011-11-12 00:31:39

Tack snälla! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela