Hemma igen

Publicerad 2011-11-02 07:43:50 i Allmänt,

Nu är vi hemma igen, borta bra men hemma bäst. Det är såklart skönt att hälsa på sin familj och bli ompysslad, men man kopplar av på ett annat sätt hemma, så är det bara. Rutiner kring sånt som matning och läggning av dottern återgår till det normala, vilket innbär lite mer sticktid för mig! :)

Idag vaknade vi fem i sex, på något sätt är det mkt jobbigare än att tvingas kliva upp fem över sex. Det sitter nog i hjärnan.. :)


(ursäkta bilden, från mobilen)
Jag har gjort lite inköp inför julen, första gången jag är ute i så här god tid. Julgranskulor, röda ska det vara! :)

Just nu stickar jag på ett par mönsterstickade sockar som jag ska ge bort i julklapp, grått och vitt (som vanligt). Därefter blir det ett par vantar som jag också ska ge bort. Och därefter blir det ännu ett par sockar, och sedan ett par sockar till. Därefter blir det något som jag ska sticka med dessa stickor (inköpta igår):


(ännu en mobilbild)
Rundsticka nr 8! Jag har aldrig stickat med så stor sticka, det ska bli jätteroligt och jag tror det kommer gå fort också (är van att sticka med 2,5 eller 3).  

Ha nu alla en riktigt fin dag!

 

Kommentarer

Postat av: Ann-Britt

Publicerad 2011-11-04 08:39:43

Hej!

Roligt att du tittade in hos mig...det är alltid kul med nya bekantskaper!

Har funderat mer och mer om det här kring Lovikkavanten. Jag tycker att Husmodersföreningen/byn Lovikka skulle "gå ut" mer med vad som verkligen gäller för vanten. Det är ju ett fantastiskt varumärke och nåt typiskt för byn.

Hälsa dina släktingar att dom ska stå på sig!!

/Ann-Britt

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela