Kvällsmys

Publicerad 2011-11-23 19:53:23 i Allmänt,

Idag har jag och lillan bakat pepparkakor, av torr och tråkig köpesdeg (jag varken hinner eller orkar göra egen deg just nu). Degen var verkligen inte rolig att baka med, men jag får skylla mig själv! Pepparkakor blev det iaf, och två stora hjärtan att dekorera och hänga i fönstret. Tänkte att dottern får skapa fritt på den ena och jag får skapa lite mer "organiserat" på den andra.. :)

Till helgen är det advent, längtar efter att få sätta upp lite julpynt. Det är så mysigt med alla lampor och stjärnor och ljus överallt, om hösten är deprimerande mörk så är juletiden mysigt mörk.

De orange och ljusblå/turkosblå sockarna är färdiga sånär som på trådar som ska fästas. Hoppas verkligen att de passar de tilltänka små fötterna! Ska börja sticka på en julklapp nu, en beställd julklapp kan man säga.. :)

image description
(färgerna stämmer överhuvudtaget INTE, ser ju helt galet "blixtskadat" ut!)

Nu ska jag koka mig en kopp grönt chai-te och lägga upp nästa projekt på stickorna, kvällsmys!

Kommentarer

Postat av: Emma

Publicerad 2011-11-23 21:16:59

Det var min granne, http://vonnisponnis.blogspot.com/ som stickade sockor. Mönstret är mysteriesockor från Sticka! garn vet jag inte. Men visst är de snygga!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela