Finaste virkade kudden

Publicerad 2011-09-02 22:31:43 i Diverse Virkat,

Jag är nöjd, kudden blev verkligen bra! Jag gillar den! Längtar tills jag får lägga den på plats i dotterns rum, jag tänker mig kudden som kronan på verket. Hoppas att verkligheten kan nå upp till mina förväntningar.. Jag är nog rätt bra på att fantisera ihop en bild i mitt huvud; nu tänker jag mig ett tidningsrepotage, där allting passar ihop och inte en dammråtta syns till. Väldigt svårt att leva upp till, särskilt i ett barnrum. Barn måste ju få leka! :)


Framsidan av kudden


Kuddens framsida består av 50 likadana blomrutor, som sytts ihop i rader om fem. Mönstret kommer från Marks & Kattens Stick- och Virkhäfte nr.6


Framsidan och baksidan (endast stolpar) är ihopvirkade, avigsida mot avigsida, med fasta maskor.

Jag startade detta projekt sommaren 2009, och nu först färdigställde jag det. Om jag lägger ett projekt åt sidan har jag alltid så svårt att återuppta det igen. Jag har sett den påbörjade kudden varje gång jag hämtat garn ur garnlådan, jag har lyft fram det och tittat på det. Tänkt att jag ska göra färdigt det. Och sedan lagt ner det i lådan och tänkt "jag gör det här först, sedan gör jag klart kudden". Men nu är den äntligen färdig! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela