Mönsterstickade sockar

Publicerad 2011-09-19 19:15:40 i Stickade Sockar,

Nu är båda sockarna stickade. Jag har fäst alla trådar i morse, det höll på att gå dåligt för i mitt morgontrötta tillstånd råkade jag klippa av en ofäst tråd istället för den tråd jag just fäst. Det fick bli första hjälpen i form av en knut, jag visste inte vad jag annars skulle göra. Någon som har tips på ett bättre sätt?



Nu ska sockarna sköljas upp (torka) och sedan skickas vidare till sin nya ägare, hoppas de passar! Det är verkligen svårt med storlekar, det kan ju vara ganska stor skillnad på en 37:a, 38:a och en 39:a i faktisk fotlängd, och dessa tre storlekar kan ingå i en och samma "storleksgrupp". Såg idag att stickamera.se har efterlyst fotmått för att kunna komma fram till hur lång en fot är i en viss skostorlek.

Nu väntar läggning och sedan egentid i form av stickning. Har börjat sticka ett par vantar med fläta på st 4, så det går fort! :)

Hoppas ni får en bra kväll!

Kommentarer

Postat av: Ann-Britt

Publicerad 2011-09-22 22:46:54

Så vackra!

Lycklig den som får dem...

/Ann-Britt

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela