Snart tillbaka..

Publicerad 2011-09-10 10:41:28 i Allmänt,

Idag åker vi hem igen, efter en vecka uppe i norr. Det har varit otroligt skönt med miljöombyte, men "borta bra, men hemma bäst". Under veckan har det inte blivit så mkt handarbete, jag har mest umgåtts med familjen och släkten. Möbuissjalen är dock färdig, jag repade upp den tre gånger innan jahg blev nöjd (uppdaterar med bild när jag kommit hem).

Min mormor har visat mig hur man spinner garn till Lovikkavantar. Som medlem i Lovikka Husmodersförening stickar och säljer min mormor Lovikkavantar med det särskilda sigillet som visar att vantarna är äkta Lovikkavantar stickade i byn Lovikka. Skulle vara roligt att lära sig hela hantverket, från att spinna garn till att sticka, brodera och karda. Nästa gång jag åker upp får mormor lära mig mer..

Ha en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela