Vantar: "Bladverk"

Publicerad 2012-03-11 14:37:35 i Allmänt,

Det går lite långsamt med stickningen just nu.. Jag har praktik med långa dagar och många intryck att smälta på kvällen. Plus en förkylning som inte verkar vilja ge med sig.

Ett par vantar ur Vantboken har jag färdigställt iaf. "Bladverk" i svart och grönt 2-trådigt ullgarn blev först ut. Jag har stickat med strumpstickor 2 vilket blev alldeles lagom stort. Hade jag stickat med 2,5 som mönstret säger hade vantarna blivit alldeles för stora.

Nu ska jag dricka en kopp te och lägga upp maskor för ett par vantar. Min granne hade tappat sina vantar i trappuppgången här om dagen, de hade fint mönster så jag funderar på att försöka sticka ett par liknande.. om jag minns hur de såg ut..

Trevlig söndag!

Kommentarer

Postat av: Ann-Britt

Publicerad 2012-03-11 15:24:25

Jättesnygga vantar!

Finns ju lite att välja på...

Garnet till mina "Solskenssockar" är ett handfärgat sockgarn, "Mango" från Limmo-Design.

/Ann-Britt

Postat av: Sofie Granholm

Publicerad 2013-04-02 18:49:01

Hej! Ungefär hur breda blev vantarna med det garnet/stickorna? Tvärs över alltså :)

Mvh Sofie

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela